Saturday, October 19, 2019

PRODUK KRAF KAYU BELIAN LUNEU SARAWAK

Pada 19 Oktober 2019 saya berkesempatan untuk datang ke Bengkel Krftangan Pembuatan pelbagai produk kraf berasakan kayu Belian di Bengkel Manly Ironwood Kraf Enterprise di Kampung Stunggang Dayak Lundu sarawak iaitu syarikat yang telah berdaftar dengan Perbadanan Kemajuan Kraftangan Malaysia.
Unik dan memaang betul usahawan ini menghasilkan pepbagai produk menggunakan layu belian asli yang sukar didapati sekarang. Pelbagai produk dihasilkan seperti produk perabot berskala besar seperti kerusi, meja dan pelbagai alat kelengkapan dan perhiasan rumah.
Usahawan ini memaklumkan dia baru sahaja menyiapkan tempahan daripada pihak Istana iaitu tempahan Tuanku Permainsuri Agong. Kualiti produk yang dihasilkan menyebabkan tempahan dan belian dan permintaan dari semua golongan.

Sempena Festival Kraf Borneo Waterfront Kuching Sarawak, syarikat ini turut mengambil bahagian untuk memasarkan produk belian yang di hasilkan dan mengharapkan tempahan selepas program.


Pada Hari kraf tahun 2020, syarikat ini menyatakan akan turut hadir sebagaimana beliau turut menyertainya pada tahun 2019.



No comments:

Post a Comment